Krokodiller og skildpadder

Crocodiles and tortoises

Da har jeg endelig fått sydd litt along med Project Run & Play. Denne uka er det boys' week. Storebror har fått seg en krokodillebukse: "Mamma, men er det snille krokodiller?" og en etterlengtet skildpaddegenser.
Det herlige skildpaddestoffet kjøpte jeg for en god stund siden, hos Myllymuksut. Da det hang til tørk - med vrangsiden ut -  spurte storebror om han kunne få se på det... og så mente han: "Det er mitt. Du kan sy en genser og så kan jeg ta det på meg."

So I finally managed to sew along with Project Run & Play. This week is boys' week. So E got some crocodile trousers - he wanted to be sure they are nice crocodiles - which of course they are.
And a tortoise shirt that he had wanted since he saw the newly arrived fabric hanging to dry: "That's mine! You can make a shirt and then I can wear it."

Patterns:
Trousers and beanie- my own, draftet from scratch.
For the shirt I used an ottobre basic shirt pattern and changed it: I made it longer and used bias tape instead of cuffs at the sleeves.


På tide at jeg laget krokodillebukser. Tanken har vært der lenge... jeg ble inspirert av cranky pants sine strikkebukser og laget mønstret selv. De er sydd i grønn bambusvelour, mørk grønn frottee og rød isoli med aplikasjoner (øyne og tennene). Og selvfølgelig har de lommer.

About time I made crocodile trousers. I had been thinking about these for a while... I was inspired by cranky pants knit pants and made my own pattern for sewing. The light green fabric is bamboo velour - oh sooo soft! I added some green terry and red sweat and apliqued teeth and eyes. And of course there are pockets.





Kommentarer

  1. i love these!! adorable for a kid but not tacky at all.

    SvarSlett
  2. Kjempetøff bukse! Kan tenke meg at denne falt i smak hos en tøff storebror ja :)

    SvarSlett
  3. Artige klær til kjekk kar! Koselig at han er interessert og har forslag til hva du kan sy. Må fortelle at lua passa utmerket til Sigurd, og han har brukt den mye allerede.

    Ha en strålende søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig - det MÅTTE jo bli krokodillebukser! Superflotte var de!

    SvarSlett
  5. very cute!!! I just came over from run and play to check out my competition! :o)

    SvarSlett
  6. Thanks so much, everyone! So excited about Project Run & Play :)

    SvarSlett
  7. I absolutely love the crocodile pants! Good luck to you!

    SvarSlett
  8. Hi there!!! Congratulations! Those pants are super FANTASTIC!!!:)

    SvarSlett
  9. Stilig antrekk!
    Har vore inne på Project Run and Play og stemt :)

    SvarSlett
  10. These are fabulous. You are very talented!

    SvarSlett
  11. Thank you so much, everyone :)
    Always happy about comments.213

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg