Seleshorts i bestefar-stil


Mimi's Suspender Shorts heter disse og var denne månedens mønster for "Sewing for Boys Sew Along". Er ikke de kule?
Jeg hadde en rutet herreskjorte liggende som jeg tenkte på med en gang jeg så mønstret i boka. Og takket være sew alongen har den nå altså blitt til shorts. Jeg klarte faktisk å klippe alt ut av frem- og bakstykket og har skjortearmene igjen til ei bukse til og kragen til finskjorte?

Mimi's Suspender Shorts were this month's pattern for the "Sewing for Boys Sew Along" . Aren't these absolutely gorgeous? 
When I saw this pattern in the book, I instantly thought of an old shirt I had in my recycle-upcycle-collection. And thanks to the sew along it has now been turned into shorts. I actually managed to get all the parts out of the front and back of the shirt - so I still have the sleeves for another pair of trousers and the collar for a matching shirt.

Hvis dere ser på bakgrunnen skjønner dere nok at shorts ellers ikke ville vært sydd akkurat nå... (Ja, det hvite på fjellet er snø!) Jeg la i allefall til 5 cm i lengden.

If you look at the background, you see that short's wouldn't have been top priority without the sew along... (Yep, the whit stuff really is snow!) Well, I made the legs 5 cm longer...

Buksa har gode lommer og legg ved siden av.
På selene brukte jeg skjorteknappene - to i stedet for en slik at buksa passer lengre.

The shorts have big pockets with room for treasures and the pleats next to them add to the cuteness. 
I used the original shirt buttons on the straps - two instead og one so the shorts can be used for longer.


 Skjortelommen ble til lomme bak på rompa. Det er knapphullsstrikk bak i buksen (målet i mønstret var litt i korteste laget, synes jeg).

The shirt pocket became an additional pocket on the back of the trousers. There is buttonhole elastic in the back (I used the length suggested in the book - a little tight in my opinion).



Størrelse 2/3 år passer akkurat til storebror som fyller 3 i august, vi får håpe den fortsatt passer når sommeren kommer hit. Kanskje til og med til bryllup i september?

Da jeg skulle ta bilder fant jeg ut at storebror ikke har noen hvite t-skjorter eller skjorter og det ville jo har passet absolutt best her - kanskje med brunrutet krage...


Size 2/3 years fits perfectly now (E will be 3 in August), I hope they still do when summer finally gets here. Meybe even for a wedding in September?

When I wanted to take pictures, I found out that E doesn't have a matching shirt - yet... Maybe there will be one with a matching collar befor long.

Kommentarer

  1. For en herlig modell du har! Jeg ser mer på han enn på shortsen, jeg da! Jeg har sånn sansen for gjenbruk, og denne shortsen er fin, og det er sikkert ikke så mange av dem i nabolaget heller. Heldige storebror som fikk gå i shorts med snø langt nedover liene. Ikke rart han ser lur ut!

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  2. Det blei en skikkelig tøff shorts!! Fikk en utrolig fin "gammeldags"-følelse av denne, og modellen er jo bare så skjønn:)

    SvarSlett
  3. For en herlig shorts og sjarmerende modell. Håper snøen i fjellet forsvinner og det blir shortsvær på dere snart.

    Ha en koselig helg :)

    SvarSlett
  4. Jeg har da blitt inspirert hos deg mange ganger :-) Så velkommen til meg!!

    SvarSlett
  5. Så utrolig kul den var!!
    Høres gøy ut med sew along - hørte faktisk om det for første gang i dag...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg