3 elefantgensere

Da har jeg kombinert elefantjersey fra Stoff og Stil og striper fra Myllymuksut til noen gensere: En til hver av guttene og en til noen andre. 

 Storebror sin genser har en stor elefant foran. Baksiden er oransj-brune striper. Jeg har brukt farbenmix mønstret ZOE, men var ikke helt fornøyd med den: syntes den var alt for vid i halsen (sydde inn ca. 4 cm) og alt for kort (denne er veldig mye lengre enn mønstret). Men med forandringene ble den fin.

 Så ble det en genser til etter samme modifiserte ZOE mønstret, størrelse 110/116. Denne gangen sydd med flatlock, noe som jeg forelsket meg litt i, denne flatlocksømmen med to tråder. Den kan kjøpes: for 300.- kroner kan den være din. 
Litt stor på modellen som vanligvis bruker 98/104.

Lillebror fikk en helt enkel genser i elefantstoff med lysegule kanter:

Den er sydd etter farbenmix Zwergenverpackung i str. 74/80. Jek synes halsåpningen ble litt for stor - og konvoluttåpninger er vel ikke det mest praktiske på krabbende karabater, den skle nesten helt ned til navelen... Så ble det to kanpper i skuldrene som holder åpningen på plass (og det går ann å få den over hodet uten å åpne de, så den var litt vid).

Kommentarer

  1. De var skikkelig kule! Litt sånn retro-farger :) Har de den elefantjerseyen på S&S altså? Jeg skal på S&S-tur på tirsdag, spørs om ikke den blir med hjem ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det er en god stund siden de hadde elefantjerseyen. Den har lugget i hylla en stund...

      Slett
  2. Å for en kul genser, den digre ellefanten va kjempekul :)
    Denne bloggen har jeg ikke sett før, tarn med in til meg så jeg kan snoke litt her senere :)
    Klem :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg