En genser med egen bamse på?

Du kan få hvilket som helst bilde - eller kanskje ei barnetegning? - som strikkemotiv. Da trenger du bare et bilde, netttilgang og et enkelt gensermønster til å sette motivet inn i.

Egentlig letet jeg etter et programm til å lage strikkemønstertegninger med (sånn hvor det skal være hvilken farge i et mønster), men så fant jeg noe annet som eventuelt kan brukes en gang:
Med gratisprogrammet knitPro kan du lage strikke eller broderimønster av hvilket som helst bilde. Du trenger ikke laste ned noe heller. Måtte jo bare prøve og leke litt... Her er storebrors "pingingingi" som strikkemønster.


Det blir jo ganske mange forskjellige farger, så man må nok etterbearbeide resultatet litt selv for å bli kvitt nuansene (og ikke minst få bort skyggen).
Etter en runde i photoshop ser i hvertfall pinguinen slik ut:

Kommentarer

  1. Så utrolig smart! Det skal jeg prøve meg på:)

    SvarSlett
  2. Så gøy! Takk for tipset, det må jeg teste ut! God uke fra Gulltann&Pus

    SvarSlett
  3. Så sant,så sant-det var smart!Har et selv som heter Win Crea pluss et anna dyrt et som jeg bruker til strikkemaskina.Ha en flott dag videre!Synnøve

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg